Digitális témahét 2025

A 2024/25-ös tanévben a Digitális Témahét 2025. március 24-28-ig terjedő időszakra került meghirdetésre, amelyre iskolánk is regisztrált és részt vesz. Egyedi témakörben, több tantárgyat, pedagógust és osztályt bevonva dolgozunk a kiválasztott témán.

TÉMA: NEMZETI ÖSSZETARTOZÁS NAPJA

Az alábbi Google űrlapok segítségével kerülnek begyűjtésre a témakörrel kapcsolatos kutatómunkák és vélemények:


Kutatómunka a történelmi áttekintéshez kapcsolódó űrlap: Kutatómunka Google Űrlap

Kapcsolódó nevezetességek összegyűjtése: Kapcsolódó nevezetességek Google Űrlap

Interjú a kiránduláson részt vevő (6. és 7.osztály) tanulók részére: INTERJÚ kitöltése

Microsoft Excel táblázat és diagramok készítése, elemzése: Letölthető nyers Excel táblázat


Online, játékos történelem a Nemzeti összetartozás témában:

https://learningapps.org/12808836

https://learningapps.org/12782688

https://learningapps.org/12890805

Szókereső: https://learningapps.org/12806856

A témahétről:

A héten 4. osztálytól 8. osztályig bevonásra kerülnek a tanulók a Nemzeti Összetartozás téma kielemzésébe. A téma apropója, hogy az 6. és 7. osztályos tanulók a Határtalanul program keretében szervezett több napos kiránduláson vesznek részt a romániai Korond településen. Látogatásuk során számos tevékenységen vesznek részt, rengeteg élménnyel térnek haza, megismerkednek a romániai-magyar kapcsolatokkal. A héten az osztályokkal a lentiekben részletezett tevékenységeket és feladatokat valósítjuk meg, a bevont pedagógusok segítségével. A témahét zárásaként a tervezett tevékenységek produktumaiból  és a tanulói csoportos munkákból illetve egyéni véleményekből, egy több oldalas kiadvány készül „KapcsolódOK” címen elektronikus és nyomtatott formában. A kiadvány megtekintése itt lehetséges.

 

A témahét főbb tevékenységei, tanórai témák:

  • Szalaszend – Korond útvonal megtervezése Google Maps-en, az útvonal és menetidő adataival Microsoft Excel táblázat és diagramok készítése, elemzése ( Letölthető nyers Excel táblázat ) –
    Tantárgyak: Matematika, Digitális Kultúra, Fizika
    Eszközök és Programok: Számítógép vagy Notebook, MS Excel, Internetböngésző
    Bevont osztályok: 7. osztály, 8. osztály
  • Szalaszend – Korond útvonal megtervezése Google Maps-en, az útvonal és menetidő, alternatív utazási módok, és utak áttekintése, ismerkedés a Google StreetView-val.
    Tantárgyak: Digitális Kultúra
    Eszközök és Programok: Számítógép vagy Notebook, Internetböngésző
    Bevont osztályok: 4. osztály, 5. osztály
  • Internetes kutatómunka, történelmi áttekintés a Nemzeti összetartozás témában, eredmények Google Űrlapba való feltöltése ( Kutatómunka Google Űrlap )
    Tantárgyak: Történelem, Digitális Kultúra
    Eszközök és Programok: Számítógép, Tablet vagy Notebook
    Bevont osztályok: 7. osztály, 8. osztály
  • Nemzeti összetartozás témában Logó és Plakát készítése, digitalizálása
    Tantárgyak: Vizuális Kultúra, Digitális Kultúra
    Eszközök és Programok: Számítógép vagy Notebook, Szkenner, MS Paint, Gimp
    Bevont osztályok: 5. osztály, 6. osztály, 7. osztály, 8. osztály
  • Szalaszend-Korond útvonaltervezet alapján, nevezetességek, látnivalók újságcikk írása
    Itt feltétlenül állj meg …” címmel.
    Tantárgyak: Magyar nyelv, Digitális Kultúra
    Eszközök és Programok: Számítógép, Tablet vagy Notebook
    Bevont osztályok: 8. osztály
  • A kiránduláson részt vevő tanulókkal való Online interjú készítése, Google Űrlap segítségével. ( INTERJÚ kitöltése )
    Tantárgyak: Magyar nyelv, Digitális Kultúra
    Eszközök és Programok: Számítógép, Tablet vagy Notebook
    Bevont osztályok: 6. osztály, 7. osztály
  • Kapcsolódó hazai nevezetességek és programok (pl.: Sátoraljaújhelyi függőhíd, Trianon, Emlékhelyek és emlékművek, Összetartozásunk tüze program) összegyűjtése, újságcikkek begyűjtése Google Űrlappal ( Kapcsolódó nevezetességek Google Űrlap )
    Tantárgyak: Magyar nyelv, Digitális Kultúra, Történelem
    Eszközök és Programok: Számítógép, Tablet vagy Notebook
    Bevont osztályok: 5. osztály, 6. osztály
  • A kiránduláson részt vevő gyermekek és tanárok által készített fényképek begyűjtése, rendszerezése. (Számítógép vagy Notebook)
    Tantárgyak: Digitális Kultúra
    Eszközök és Programok: Számítógép vagy Notebook
    Bevont osztályok: 6. osztály, 7. osztály
  • Az egyéni és csoportos produktumok és Google Űrlap adatok összegyűjtése, majd a kiadvány elkészítése elektronikus formában. A kiadvány megtekintése itt lehetséges.
    Tantárgyak: Digitális Kultúra
    Eszközök és Programok: Számítógép, Tablet vagy Notebook, MS Word, MS Publisher
    Bevont osztályok: 6. osztály, 7. osztály

A témahétről készült összefoglalás, 3-5 perces videóanyag formájában itt tekinthető meg: YOUTUBE VIDEO LINK

A kiadvány mintaképe (Az újság megtekintéséhez kattints a képre!):

Résztvevő pedagógusok:

Üveges Zoltán – Vizuális kultúra, Kádár Szabolcs – Történelem, Szaláncziné Németh Angéla – Magyar nyelv, Oravecz Tamás – Matematika, Digitális Kultúra